niedziela, 8 kwietnia 2012

Jak czesac wlosy?

Najczęściej niszczymy nasze włosy poprzez mechaniczne czynniki. Suszenie, prostowanie czy też używanie lokówki może prowadzić do nieodwracalnego popalenia włosów. Okazuje się, że nawet niewinne czesanie włosów może je poważnie uszkodzić. Stosując odpowiednie kosmetyki, powinniśmy pamiętać o tym jak czesać włosy żeby nie uszkodzić ich struktury. Najczęstszym błędem jaki popełniamy jest czesanie mokrych włosów. Niby nic takiego, ale mokre włosy są bardziej podatne na szkodliwy wpływ czesania. Jedynie w przypadku osób z kręconymi włosami jest dopuszczone czesanie mokrych bądź wilgotnych włosów. Mając loki powinniśmy jednak przeczesać je palcami bądź grzebieniem z szeroko rozstawionymi ząbkami. Kręconowłose na pewno wiedzą, że suchych skrętów się nie czesze. ;)
Częste czesanie włosów nie jest wskazane. Ja staram się czesać włosy tylko i wyłącznie wtedy kiedy tego potrzebują. Robię to rano, w szkole, po wyjściu ze szkoły, przed myciem i tuż przed snem. 

Czego używać do czesania włosów?
  1. Grzebienia z szeroko rozstawionymi zębami - owy grzebień delikatnie przeczesze włosy, nie poszarpie, nie popląta. Najlepiej gdyby był drewniany, bo ma równą strukturę i nie elektryzuje włosów, ale plastikowy też jest dobry. Dostępna w praktycznie każdej drogerii.
  2. Szczotka drewniana - najlepiej gdyby zakończona była kuleczkami. Podobnie jak drewniany grzebień nie elektryzuje włosów. Dostępna w niektórych drogeriach.
  3. Szczotka z naturalnym włosiem - świetnie rozczesuje nawet najgorsze kołtuny. Sama owej szczotki nie używałam, bo ma dosyć wysoką cenę, ale zamierzam ją kupić w sowim czasie. Z dostępnością jest gorzej, ale można ją wyniuchać w lepszych drogeriach.
  4. Szczotka Tangle Teezer - jest na liście must have każdej włosomaniaczki. Najlepsza w swoim fachu. Rozczesuje, rozplątuje i nie niszczy włosów.Nadaje się również do masażu skalpu, co też ma dobry wpływ na nasze włosy. Cena szczotki zwala z nóg i obecnie tylko o niej marze, ale wiem, że na pewno ją kupie. Dostępna tylko i wyłącznie za granicą. Można ją zamówić na allegro.
Ja obecnie używam wyłącznie plastikowego grzebienia z szerokim rozstawieniem i u mnie sprawdza się rewelacyjnie. Mam nadzieję, że cały post jest przydatny. Korzystając z okazji pragnę złożyć wszystkim Wesołych Świąt Wielkanocnych spędzonych w gronie rodzinnym, bez zbędnych kłótni i nieporozumień, ale z szerokim uśmiechem na twarzy. Smacznych babek, mazurków i wszystkich innych wypieków. Pozdrawiam Was ciepło. ;)

EDIT:
Skład mgiełki z Avonu



4 komentarze:

  1. ja właśnie mam kręcone włosy i od lat czeszę tylko na mokro ;) na sucho po prostu się nie da, a nawet jeśli, to wyglądają tragicznie :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Na sucho proponowałabym lekko przeczesać je palcami. Chociaż sama z natury wiem, że czesanie loków prowadzi do ich okropnego "napuszenia". ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja aktualnie używam zwykłej szczotki, ale mam w planach kupić taką z porządnym naturalnym włosiem :) Mam nadzieję, że pomoże moim biendym włosom taka zmiana.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno mniej je zniszczy. Jeśli kupisz to zdaj mi proszę relację, bo rozważam kupno tej szczotki. Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdą poświęconą chwile na napisanie komentarza. Każdy jest dla mnie ważny i motywujący.